Συνάντηση πραγματοποιήθηκε χθες (Σάββατο 15/9) μεταξύ του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών Χαράλαμπο Αθανασίου του Περιφερειάρχη Β. Αιγαίου Νάσου Γιακαλή και του Αντιπεριφερειάρχη Ν. Λέσβου Ηρακλή Βερβέρη. Το θέμα που συζητήθηκε ήταν αυτό της μεταφοράς των μαθητών. Ο Αναπληρωτής Υπουργός δεσμεύτηκε ότι ο ίδιος θα φροντίσει να προωθηθεί η νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή, έτσι ώστε μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδος να ψηφιστεί η νομοθετική ρύθμιση με κάποιο άλλο νομοσχέδιο. Η ψήφιση της νομοθετικής ρύθμισης θα βοηθήσει να εκταμιευτούν τα χρήματα που υπάρχουν στη Περιφέρεια, όμως δεν είναι σίγουρο ότι αυτό θα οδηγήσει τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ Λέσβου / Λήμνου και τα ταξί να ξεκινήσουν τα δρομολόγια. Επειδή :
α) Τα χρήματα που έχει η Περιφέρεια αποτελούν ένα μέρος μόνο των χρημάτων που οφείλονται από αυτή.
β) Υπάρχει ολόκληρο το χρέος της μεταφοράς των μαθητών που πραγματοποίησε ο Δήμος Λέσβου.
γ) Όταν θα ψηφιστεί η νομοθετική ρύθμιση θα χρειαστούν αρκετές μέρες για να εξοφληθούν.
δ) Η καταβολή των υπολοίπων χρημάτων συνδέεται με τη λήψη του δανείου της χώρας μας.
ε) Είναι αμφίβολο αν οι μεταφορείς θα συναινέσουν σε απομείωση του κόστους των εκτελούμενων γραμμών τουλάχιστον κατά 17%.
στ) Μερικές γραμμές έχουν απομειωθεί ήδη δυο (2) φορές (Η πρώτη κατά μέσο όρο μείωσης 22%, ενώ δεύτερη κατά 1%), επομένως καθίστανται αρκετά ασύμφορες.
Όλα αυτά τα προβλήματα θα συζητηθούν τη προσεχή Δευτέρα (17/9) ο Αντιπεριφερειάρχης Ηρακλής Βερβέρης και ο Πρόεδρος των Υπεραστικών ΚΤΕΛ, ενώ μια παρόμοια σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί με τα περιφερειακά ταξί μόλις όμως ψηφιστεί η νομοθετική ρύθμιση.
Για το θέμα της μεταφοράς των μαθητών έγινε η εξής δήλωση από τον Αντιπεριφερειάρχη Λέσβου "Σχεδόν ταυτόχρονα με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την πρόθεσή του να επιστρέψει την αρμοδιότητα της μεταφοράς μαθητών στις Περιφέρειες. Αιτία είναι η αδυναμία που έδειξαν οι Δήμοι, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, στο να ολοκληρώσουν έγκαιρα τις διαγωνιστικές διαδικασίες. Έτσι αποφασίστηκε η μεταφορά των μαθητών να γίνει με πράξη νομοθετικού περιεχομένου, βάσει των παλιών συμβάσεων, από τις περιφέρειες.
Όμως μέχρι στιγμής ενώ η πολιτεία αδυνατεί να καταβάλει τις παλιές οφειλές, την εξόφληση των οποίων παραπέμπει στη λήψη δανείου της χώρας, ταυτόχρονα μειώνει κατά 17% το κόστος των παλιών συμβάσεων. Η κατάσταση αυτή απειλεί να δυναμιτίσει ολόκληρο το θεσμό της μεταφοράς μαθητών, εμπλέκει τη τοπική αυτοδιοίκηση σε μια αντιπαράθεση με την τοπική κοινωνία χωρίς αυτή να φταίει σε κάτι και καταλήγοντας ο κ. Αντιπεριφερειάρχης συμπλήρωσε "είναι δεδομένο πλέον ότι το κράτος βρίσκεται σε κατάσταση μερικής στάσης πληρωμών και φοβάται ότι γίνεται πρόβα για την οριστική διακοπή της σημαντικής αυτής οικονομικής προσφοράς".