12 Φεβρουαρίου 2014

Αναστάτωση πάλι στις ακτοπλοικές συγκοινωνίες των νησιών Βορείου Αιγαίου.


Ακόμα μια φορά αναστατώνονται οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες των νησιών του Βορείου Αιγαίου, αφού η  Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ)  προέβη σε ακυρώσεις δρομολογίων των πλοίων «Θεόφιλος» και «Ταξιάρχης».

Συγκεκριμένα η  NEL Lines και η θυγατρική της «Σι Λινγκ Φέρρις» προχώρησαν σε ακύρωση των δρομολογίων των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων «Θεόφιλος» και «Ταξιάρχης», λόγω μη έγκαιρης καταβολής των οφειλόμενων μισθωμάτων από το Δημόσιο.Η εταιρεία επικαλέστηκε πρόβλημα στον εφοδιασμό με καύσιμα και ζήτησε την κατανόηση του επιβατικού κοινού. Ενημέρωσε επίσης ότι το δρομολόγιο του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ που ήταν να γίνει χθες, Δευτέρα 10/02/14, από Λαύριο -Ψαρά- Άγιο Ευστράτιο-Λήμνο-Καβάλα και επιστροφή, θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 12/02/14 στις 8 το απόγευμα.

Επιπλέον, το δρομολόγιο του Ε/Γ-Ο/Γ ΘΕΟΦΙΛΟΣ που ήταν να γίνει χθες, Δευτέρα 10/02/14, από Καβάλα-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Βαθύ-Καρλόβασι-Φούρνοι-Εύδηλο-Πειραιά και επιστροφή, θα γίνει την Παρασκευή 14/02/14 από Καβάλα στις 23:59 το βράδυ.

Το υπουργείο από την πλευρά του απειλεί την εταιρεία με κυρώσεις.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν ολοκληρώσει τις διαδικασίες καταβολής των μισθωμάτων στη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου κατά συνέπεια αυτή θα πρέπει να συμμορφωθεί άμεσα με τις συμβατικές της υποχρεώσεις, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρξουν όλες οι νόμιμες κυρώσεις που απορρέουν από τις διατάξεις των συμβάσεων. Ταυτόχρονα, σημειώνεται, οι αρμόδιες Λιμενικές Αρχές Λαυρίου και Καβάλας, λειτουργώντας σύμφωνα με τον νόμο, έχουν προβεί σε όλες τις προβλεπόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.

Εμείς να υπενθυμίσουμε ότι οι τρεις (3) γραμμές στις οποίες έγιναν οι ακυρώσεις των δρομολογίων είναι γραμμές δημοσίου συμφέροντος. Γραμμές δηλ. που η ΝΕΛ έχει πάρει με διαγωνισμό για 12 χρόνια και ο φορολογούμενος πολίτης πληρώνει για την πραγματοποίησή των.
Και όλα αυτά συμβαίνουν μόλις λίγες μέρες μετά τη συνεδρίαση του ΣΑΣ στο οποίο,  εκτός των μελών του, συμμετείχαν ο Περιφερειάρχης κ. Νάσος Γιακαλής και ο Αντιπεριφερειάρχης Π. Ε. Σάμου κ. Θεμιστοκλής Παπαθεοφάνους, οι Δήμαρχοι Λήμνου και Σάμου κ.κ. Αντώνης Χατζηδιαμαντής και Στέλιος Θάνος, η βουλευτής Σάμου κα Αγνή Καλογερή, ο Αντιδήμαρχος Λήμνου κ. Παναγιώτης Τσανταρλιώτης και ο Αντιδήμαρχος Ικαρίας, ο περιφερειακός σύμβουλος κ. Στρατής Κόρακας, καθώς και εκπρόσωποι επαγγελματικών και εμπορικών συλλόγων της Σάμου και της Λήμνου και εκπρόσωποι φοιτητών.
Στη συνεδρίαση του οργάνου, κατά την οποία ουσιαστικά δεν πάρθηκε απόφαση, οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης υποστήριξαν τις θέσεις των φορέων των νησιών καθιστώντας σαφές προς το Υπουργείο ότι τα δρομολόγια δε μπορούν να γίνουν αποδεκτά αφού  δε δίνουν λύση στο πρόβλημα, ενώ ο εκπρόσωπος της ΝΕΛ που ήταν παρών δήλωσε ότι η εταιρεία είναι πρόθυμη να αποχωρήσει αν βρεθεί καλύτερη πρόταση.
Ο Περιφερειάρχης Β. Αιγαίου κ. Νάσος Γιακαλής στην τοποθέτησή του είπε ότι το ακτοπλοϊκό πρόβλημα αφορά το σύνολο των νησιών του Β. Αιγαίου αλλά ειδικά στη Λήμνο τη Σάμο την Ικαρία και τους Φούρνους η κατάσταση είναι τραγική και έχει ξεφύγει από κάθε όριο και τόνισε ότι αυτές οι συνθήκες μεταφοράς δε μπορούν να συνεχιστούν, Επισήμανε επίσης ότι για τη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Λέσβος  η παρούσα κατάσταση δημιουργεί τεράστια προβλήματα και χρειάζεται και άλλο δρομολόγιο. Υπογράμμισε δε την υποχρέωση του κράτους να δώσει λύση στο φλέγον αυτό ζήτημα καθώς δεν είναι δυνατόν να παρουσιάζονται τέτοια προβλήματα.
Απ’ την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Π. Ε. Σάμου κ. Θεμιστοκλής Παπαθεοφάνους ζήτησε να επαναπροκηρυχθεί η κύρια γραμμή  της Σάμου, ύστερα από την πρόθεση της ΝΕΛ να παραιτηθεί από τις άγονες γραμμές χωρίς καμία απαίτηση αν βρεθεί άλλη εταιρεία που θα αναλάβει την εκτέλεση των δρομολογίων αυτών, υπογραμμίζοντας την υποχρέωση του Υπουργείου να κινηθεί προς την κατεύθυνση αυτή δίνοντας επιτέλους λύση στο πρόβλημα.
Τώρα τοπική αυτοδιοίκηση και τοπικοί  φορείς ζητούν νέα ραντεβού με τους αρμόδιους κρατικούς φορείς προκειμένου να διαμαρτυρηθούν και να ζητήσουν οριστική λύση του προβλήματος.

Για το θέμα αυτό η ΔΗΜΑΡ έβγαλε την παρακάτω ανακοίνωση :



ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΛΕΣΒΟΥ
 
Η …. ακίνητη ΝΕΛ  και το δημοσιονομικό πλεόνασμα
Η ανακοίνωση της ΝΕΛ ότι δεν θα εκτελέσει το σύνολο των άγονων δρομολογίων γιατί δεν μπορεί να αγοράσει καύσιμα δεν αποτελεί πλέον είδηση αφού οι μονομερείς ακυρώσεις δρομολογίων αποτελούν μέρος κακόγουστου σίριαλ που παίζεται εδώ και χρόνια κάθε εβδομάδα με υποχρεωτικούς θεατές τους κατοίκους των νησιών.
Η ανακοίνωση ότι ακυρώθηκαν για μια ακόμη φορά τα δρομολόγια της ΝΕΛ στο Β. Αιγαίο  με αποτέλεσμα Αη Στράτης και Λήμνος να μένουν πάλι χωρίς συγκοινωνία και το Β. Αιγαίο αποκομμένο από τη Β. Ελλάδα δεν προβληματίζει τη κυβέρνηση. Το αντίθετο μάλιστα αφού συμβάλει στη δημιουργία του …….. πλεονάσματος μέσω της περικοπής των μισθωμάτων των ανεκτέλεστων δρομολογίων.
Αλλωστε η ΝΔ με την κα Βούλτεψη από τη θέση κοινοβουλευτικού εκπροσώπου  πριν ένα μήνα στη Βουλή δήλωσε ότι «επισκέφθηκε τα νησιά το καλοκαίρι και δεν είδε προβλήματα», ενώ ο αρμόδιος υπουργός κ.Βαρβιτσιώτης προκάλεσε την Κ.Ο. της ΔΗΜΑΡ να καταθέσει επίκαιρη ερώτηση για το θέμα της ακτοπλοϊας. Τόση αμετροέπεια.
Οι κακόγουστες παραστάσεις τόσο στη Βουλή όσο και στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών πρέπει να πάρουν επιτέλους ένα τέλος και οι αρμόδιοι του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου να αναλάβουν τις ευθύνες τους απαλλάσσοντας των καθηκόντων της την ΝΕΛ αλλά και όποια άλλη εταιρεία δεν τηρεί τις συμβάσεις επιβάλλοντας τις προβλεπόμενες ρήτρες. 
Ταυτόχρονα επιβάλλεται να επανεξεταστούν το ακτοπλοϊκό δίκτυο και το νομοθετικό πλαίσιο της ακτοπλοίας αξιοποιώντας τις προβλέψεις της Συνθήκης της Λισσαβόνας για τις Υπηρεσίες Δημοσίου Συμφέροντος, ενώ θα πρέπει να προβλεφθούν χρηματοδοτήσεις στο νέο ΕΣΠΑ.
Η χωρική συνοχή μαζί με την οικονομική και κοινωνική συνοχή αποτελούν πυλώνες της Ευρώπης που θέλουμε.

Επίσης ο ΣΥΡΙΖΑ Λέσβου σε ανακοίνωση του αναφέρει :

Ανεκτέλεστα παρέμειναν τα χθεσινά δρομολόγια των πλοίων «Ταξιάρχης» και «Θεόφιλος». Σύμφωνα με το πρόγραμμα χθες 10.2.2014 το πλοίο «Θεόφιλος» θα εκτελούσε στις 2 το μεσημέρι το δρομολόγιο Καβάλα – Λήμνος, ενώ το «Ταξιάρχης» θα εκτελούσε το δρομολόγιο Λαύριο – Λήμνος στις 8 το βράδυ. Και τα δύο πλοία ανήκουν στη ΝΕΛ. Η αιτία των ανεκτέλεστων δρομολογίων είναι για ακόμα μια φορά η αδυναμία της εταιρείας να ανεφοδιάσει τα πλοία με καύσιμα.
Μας φαίνεται αδιανόητο λίγες μόνο ώρες μετά τη συνεδρίαση του Συντονιστικού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στην Αθήνα (που επιτέλους πρέπει να πάψει να συνεδριάζει χωρίς επί της ουσίας αποτελέσματα) με τόση προκλητικότητα να μπορεί η ΝΕΛ να δηλώνει αδυναμία εκτέλεσης των δρομολογίων και κανείς αρμόδιος να μην νοιάζεται να παρέμβει.
Την ίδια στιγμή που οι ιδιώτες ακτοπλόοι μπορούν ασύδοτοι να αποκλείουν την πρόσβαση στα νησιά,  δήμαρχοι που υπερασπίζονται το δικαίωμα των δημοτών τους για ελεύθερη πρόσβαση στους αυτοκινητοδρόμους συλλαμβάνονται και κρατούνται στην ασφάλεια.
Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας είναι πολλαπλά έκθετος. Όταν πρέπει να εφαρμόσει το νόμο για τους εφοπλιστές είναι εξαιρετικά ράθυμος και προκλητικά ελαστικός.
Ως πότε θα τους ανεχόμαστε άραγε

Χωρίς πρόνοια για τον ντόπιο πληθυσμό.

Στο τελευταία συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας αναδείχτηκαν  δυο (2) σοβαρά προβλήματα που  δημιουργούν σοβαρές α...