
Στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ οφείλονται όλες οι μεταφορές που πραγματοποιήθηκαν μέσα στο 2011 από 1/9/2011 μέχρι 31/12/2011. Για το ίδιο χρονικό διάστημα οφείλονται όλες οι μεταφορές που πραγματοποιήθηκαν σε ολόκληρη τη χώρα, σε όλους τους μεταφορείς, αφού το Υπουργείο Εσωτερικών δεν εκταμίευσε ακόμα τις απαραίτητες πιστώσεις. Επομένως το αίτημα αυτό δεν μπορεί να ικανοποιηθεί από την Περιφέρεια , αφού αφορά καθαρά σε καθυστερήσεις του αρμόδιου Υπουργείου. Εξάλλου για το θέμα σε πρόσφατη συνάντηση του αρμόδιου υφυπουργού κ. Κουκουλόπουλου με τους δημάρχους, ο υφυπουργός έδωσε την υπόσχεση ότι θα καταβληθούν οι οφειλές του έτους 2011 μέχρι τα τέλη του Φεβρουαρίου.
Για το δεύτερο θέμα , δηλαδή των χαμηλών συμβάσεων, δεν υπάρχει καμιά δυνατότητα αύξησης , αφού η νομοθετική ρύθμιση της παράτασης των συμβάσεων δεν δίνει τέτοια δυνατότητα. Η μείωση των συμβάσεων έγινε από τη προηγούμενη νομαρχιακή αρχή (Παύλου Βογιατζή) , σε εφαρμογή νομικής εξουσιοδότησης και είναι νομικά ισχυρή.
Κανένα λοιπόν από τα δυο (2) αιτήματα δεν είναι δυνατόν να επιλυθεί από την Περιφέρεια.
Οι ενέργειες της περιφέρειας περιστράφηκαν στο α) να καταστήσει ξεκάθαρο, στα υπεραστικά ΚΤΕΛ, ότι κανένα από τα δυο (2) αιτήματα του δεν μπορεί να λυθεί από την περιφέρεια β) να παρέμβει πιέζοντας το Υπουργείο για την εκταμίευση των απαιτούμενων πιστώσεων γ) να πείσει τους υπόλοιπους μεταφορείς (ΤΑΧΙ, Αστικά ΚΤΕΛ, Τουριστικά γραφεία που εκτελούν μεταφορές) να δεχτούν την προτεινόμενη παράταση, πράγμα που έγινε δεκτό και δ) να τεθεί σε εφαρμογή η δυνατότητα εφαρμογής της διάταξης εκείνης που μεταφέρει την ευθύνη μεταφοράς των μαθητών στους γονείς , με τη χορήγηση του προβλεπόμενου από τον νόμο επιδόματος.
Τη δυνατότητα αυτή δίνει ΚΥΑ (βλέπε σχετική εγκύκλιο), σύμφωνα με την οποία "Εάν παρόλα αυτά, σε ορισμένες περιπτώσεις, δεν πραγματοποιηθεί η μεταφορά μαθητών
από την έναρξη του σχολικού έτους για οποιονδήποτε λόγο, συμπεριλαμβανομένης της τυχόν
άρνησης των μεταφορέων να συναινέσουν στη ανωτέρω διαδικασία, σας ενημερώνουμε ότι,
σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 2 της Κ.Υ.Α. αρ.35415/28-7-2011, προβλέπεται η ενεργοποίηση
της διαδικασίας του άρθρου 3 της εν λόγω Κ.Υ.Α. σύμφωνα με την οποία αν η μεταφορά των
μαθητών είναι αδύνατη ή κρίνεται οικονομικά ασύμφορη στους δικαιούχους μαθητές καταβάλλονται
επιδόματα από τους οικείους δήμους.".Η εφαρμογή αυτής της δυνατότητας, που είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του δήμου, μέχρι στιγμής δεν έχει τεθεί σε ισχύ.Ο δήμος Λέσβου , παρά τη σαφήνεια της διάταξης, παραμένει αμέτοχος δηλώνοντας αναρμόδιος.
Με το τρόπο αυτό συμβαίνει η μεν μεταφορά των μαθητών να γίνεται είτε μέσω των τακτικών γραμμών του ΚΤΕΛ, έναντι καταβολής του αντιτίμου του εισιτηρίου είτε με ίδια μέσα των γονέων χωρίς όμως να γίνονται δικαιούχοι του επιδόματος.
Ο Δήμος Λέσβου δεν μπορεί να ταμπουρώνεται πίσω από την άρνηση αρμοδιότητας αρνούμενος να εφαρμόσει την από τον νόμο απορρέουσα υποχρέωσή του.